Wij geloven in één God, die zich tot ons als mensen verhoudt in de gestalte van de Vader, de Zoon (Jezus Christus) en de Heilige Geest. Hierbij vormt Jezus Christus als Zoon van God het kloppend hart van onze gemeente. Wij geloven dat God zelf Zijn zoon Jezus Christus naar deze wereld heeft gezonden om ons te redden. Door Zijn lijden, sterven en opstanding kunnen wij nu als bevrijde mensen leven in relatie met God en met elkaar. Wij geloven dat God ook vandaag nog tot ons spreekt en dat Hij ons oproept om Hem centraal te stellen in ons leven, Hem lief te hebben en Hem te dienen. Dit doet God onder andere via Zijn Woord, de Bijbel, het belangrijkste middel waarmee God zichzelf aan ons bekendmaakt.
Tijdens de wekelijkse diensten op zondag lezen we uit de Bijbel en staan we stil bij de betekenis ervan in ons leven. Moeilijke levensvragen of thema’s gaan we niet uit de weg, zoals de manier waarop we onze tijd en ons geld besteden, hoe we omgaan met onze relaties en seksualiteit en hoe we zorgdragen voor de wereld om ons heen als schepping van God.
